Contact4626217-3-2019 00:59:241840htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Disclaimer4626317-3-2019 00:59:241276htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Onze experts 4626417-3-2019 00:59:241552htmlFalseaspxWelkomstpagina
Algemeen5003517-3-2019 00:59:249689htmlFalseaspxHet landelijke leerplankader kunstzinnige oriëntatie biedt houvast bij de invulling en borging van het curriculum voor kunstzinnige oriëntatie op scholen. Hierin zijn competenties met betrekking tot het creatieve proces uitgewerkt in leerlijnen.Website artikelpagina
Uitgangspunten5003817-3-2019 00:59:2415193htmlFalseaspxDe leerlijnen voor kunstzinnige oriëntatie zijn ontwikkeld vanuit een aantal uitgangspunten. De uitgangspunten worden gevormd door de karakteristiek en de drie kerndoelen van het leergebied kunstzinnige oriëntatie en een aantal extra aandachtspunten.Website artikelpagina
Samenhang5003917-3-2019 00:59:249730htmlFalseaspxIn 'samenhang' gaat het over de relatie tussen het leergebied kunstzinnige oriëntatie en de overige leergebieden in het basisonderwijs en speciaal onderwijs. De inhoud van de preambule vormt hierbij het uitgangspunt. Website artikelpagina
Leerlijnen5004117-3-2019 00:59:2426978htmlFalseaspxBinnen het leerplankader kunstzinnige oriëntatie vormen de onderdelen 'uitgangspunten' en 'samenhang' de opstap naar de leerlijnen van de kunstzinnige vakdiscipines beeldend, dans, drama, muziek en cultureel erfgoed.Website artikelpagina
Verantwoording5004317-3-2019 00:59:243641htmlFalseaspxHet leerplankader kunstzinnige oriëntatie is ontwikkeld in opdracht van het ministerie van OCW. Op deze plek worden de aanleiding en het doel voor dit leerplankader nader beschreven. Website artikelpagina
Over SLO5004817-3-2019 00:59:241650htmlFalseaspxSLO heeft een publieke taakstelling in de driehoek beleid, praktijk en wetenschap. Als landelijke kennisinstelling heeft SLO een onafhankelijke, niet-commerciële positie en is SLO dienstbaar aan vele partijen in beleid en onderwijspraktijk.Website artikelpagina
Cultuureducatie met Kwaliteit5004917-3-2019 00:59:243029htmlFalseaspxMet goed cultuuronderwijs krijgen kinderen een 'startkwalificatie' voor een inspirerend, betekenisvol en succesvol leven. Het doel van het programma Cultuuronderwijs met Kwaliteit is dat alle kinderen zo'n startkwalificatie meekrijgen.​Website artikelpagina