Over SLO5004820-7-2019 23:58:171752htmlFalseaspxSLO heeft een publieke taakstelling in de driehoek beleid, praktijk en wetenschap. Als landelijke kennisinstelling heeft SLO een onafhankelijke, niet-commerciële positie en is SLO dienstbaar aan vele partijen in beleid en onderwijspraktijk.Website artikelpagina
Contact4626220-7-2019 23:58:171948htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Disclaimer4626320-7-2019 23:58:171352htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Onze experts 4626420-7-2019 23:58:171738htmlFalseaspxWelkomstpagina
Algemeen5003520-7-2019 23:58:1710717htmlFalseaspxHet landelijke leerplankader kunstzinnige oriëntatie biedt houvast bij de invulling en borging van het curriculum voor kunstzinnige oriëntatie op scholen. Hierin zijn competenties met betrekking tot het creatieve proces uitgewerkt in leerlijnen.Website artikelpagina
Uitgangspunten5003820-7-2019 23:58:1716436htmlFalseaspxDe leerlijnen voor kunstzinnige oriëntatie zijn ontwikkeld vanuit een aantal uitgangspunten. De uitgangspunten worden gevormd door de karakteristiek en de drie kerndoelen van het leergebied kunstzinnige oriëntatie en een aantal extra aandachtspunten.Website artikelpagina
Samenhang5003920-7-2019 23:58:1710616htmlFalseaspxIn 'samenhang' gaat het over de relatie tussen het leergebied kunstzinnige oriëntatie en de overige leergebieden in het basisonderwijs en speciaal onderwijs. De inhoud van de preambule vormt hierbij het uitgangspunt. Website artikelpagina
Leerlijnen5004120-7-2019 23:58:1729631htmlFalseaspxBinnen het leerplankader kunstzinnige oriëntatie vormen de onderdelen 'uitgangspunten' en 'samenhang' de opstap naar de leerlijnen van de kunstzinnige vakdiscipines beeldend, dans, drama, muziek en cultureel erfgoed.Website artikelpagina
Verantwoording5004320-7-2019 23:58:173994htmlFalseaspxHet leerplankader kunstzinnige oriëntatie is ontwikkeld in opdracht van het ministerie van OCW. Op deze plek worden de aanleiding en het doel voor dit leerplankader nader beschreven. Website artikelpagina
Cultuureducatie met Kwaliteit5004920-7-2019 23:58:173311htmlFalseaspxMet goed cultuuronderwijs krijgen kinderen een 'startkwalificatie' voor een inspirerend, betekenisvol en succesvol leven. Het doel van het programma Cultuuronderwijs met Kwaliteit is dat alle kinderen zo'n startkwalificatie meekrijgen.​Website artikelpagina