Contact4626225-5-2019 23:57:311893htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Disclaimer4626325-5-2019 23:57:311317htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Onze experts 4626425-5-2019 23:57:311629htmlFalseaspxWelkomstpagina
Algemeen5003525-5-2019 23:57:3110277htmlFalseaspxHet landelijke leerplankader kunstzinnige oriëntatie biedt houvast bij de invulling en borging van het curriculum voor kunstzinnige oriëntatie op scholen. Hierin zijn competenties met betrekking tot het creatieve proces uitgewerkt in leerlijnen.Website artikelpagina
Uitgangspunten5003825-5-2019 23:57:3115938htmlFalseaspxDe leerlijnen voor kunstzinnige oriëntatie zijn ontwikkeld vanuit een aantal uitgangspunten. De uitgangspunten worden gevormd door de karakteristiek en de drie kerndoelen van het leergebied kunstzinnige oriëntatie en een aantal extra aandachtspunten.Website artikelpagina
Samenhang5003925-5-2019 23:57:3110227htmlFalseaspxIn 'samenhang' gaat het over de relatie tussen het leergebied kunstzinnige oriëntatie en de overige leergebieden in het basisonderwijs en speciaal onderwijs. De inhoud van de preambule vormt hierbij het uitgangspunt. Website artikelpagina
Leerlijnen5004125-5-2019 23:57:3128474htmlFalseaspxBinnen het leerplankader kunstzinnige oriëntatie vormen de onderdelen 'uitgangspunten' en 'samenhang' de opstap naar de leerlijnen van de kunstzinnige vakdiscipines beeldend, dans, drama, muziek en cultureel erfgoed.Website artikelpagina
Verantwoording5004325-5-2019 23:57:313852htmlFalseaspxHet leerplankader kunstzinnige oriëntatie is ontwikkeld in opdracht van het ministerie van OCW. Op deze plek worden de aanleiding en het doel voor dit leerplankader nader beschreven. Website artikelpagina
Over SLO5004825-5-2019 23:57:311700htmlFalseaspxSLO heeft een publieke taakstelling in de driehoek beleid, praktijk en wetenschap. Als landelijke kennisinstelling heeft SLO een onafhankelijke, niet-commerciële positie en is SLO dienstbaar aan vele partijen in beleid en onderwijspraktijk.Website artikelpagina
Cultuureducatie met Kwaliteit5004925-5-2019 23:57:313176htmlFalseaspxMet goed cultuuronderwijs krijgen kinderen een 'startkwalificatie' voor een inspirerend, betekenisvol en succesvol leven. Het doel van het programma Cultuuronderwijs met Kwaliteit is dat alle kinderen zo'n startkwalificatie meekrijgen.​Website artikelpagina