Suggesties voor vakinhouden beeldend4637618-8-2018 23:57:59416htmlFalseaspxBekijk suggesties voor vakinhouden beeldend: betekenisvolle thema's en onderwerpen, beeldaspecten, materialen en technieken.Website themapagina
Betekenisvol leren5009318-8-2018 23:57:5910124htmlFalseaspxMet betekenisvol leren wordt bedoeld dat het onderwerp van een opdracht aansluit bij de belevingswereld en de ontwikkeling van het kind.Website themapagina
Competentie5009418-8-2018 23:57:59505htmlFalseaspxEen competentie is een vermogen dat aantoont dat iemand geschikt is voor een taak. Dit vermogen omvat kennis, vaardigheden en attitudes.Website themapagina
Creativiteit5009518-8-2018 23:57:593254htmlFalseaspxCreativiteit is het scheppend vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke maar toepasbare oplossingen voor bestaande problemen te vinden. Dat creatieve vermogen wordt het sterkst ontwikkeld in een rijke leeromgeving.Website themapagina
Cultureel erfgoed5009618-8-2018 23:57:591520htmlFalseaspxOnderwijs in cultureel erfgoed waarbij vak- en leergebiedoverstijgend gewerkt wordt met thema's vanuit 'oriëntatie op jezelf en de wereld', Nederlands en techniek biedt een rijke en betekenisvolle leeromgeving aan leerlingen.Website themapagina
Divergente opdrachten5009718-8-2018 23:57:592357htmlFalseaspxBij divergente opdrachten worden ideeën en oplossingen gegenereerd. Hierbij wordt de opdracht, of 'het probleem', op verschillende manieren aangepakt of opgelost. Er is niet één antwoord. Website themapagina
Leerlijn5009818-8-2018 23:57:591345htmlFalseaspxLeerlijn: een beredeneerde opbouw van tussendoelen en inhouden naar een einddoel. Afhankelijk van de precieze functie, gebruikscontext en doelgroep variëren leerlijnen in de mate waarin implicaties voor verschillende leerplanelementen zijn uitgewerkt.Website themapagina
Media-educatie5009918-8-2018 23:57:592474htmlFalseaspxMedia-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media. Leerlingen worden zich bewust van de rol en de plaats van media in de maatschappij, zoals digitale en sociale media.Website themapagina
Monodisciplinaire opdrachten5010018-8-2018 23:57:59263htmlFalseaspxMonodisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die enkel vanuit één kunstzinnige vakdiscipline (beeldend, dans, drama of muziek) of cultureel erfgoed zijn ontworpen. Website themapagina
Multidisciplinaire opdrachten5010118-8-2018 23:57:59452htmlFalseaspxMultidisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die minimaal vanuit twee verschillende kunstzinnige vakdisciplines (beeldend, dans, drama en muziek) of cultureel erfgoed zijn ontworpen. Website themapagina