Suggesties voor vakinhouden beeldend4637613-1-2019 00:59:15538htmlFalseaspxBekijk suggesties voor vakinhouden beeldend: betekenisvolle thema's en onderwerpen, beeldaspecten, materialen en technieken.Website themapagina
Betekenisvol leren5009313-1-2019 00:59:1511627htmlFalseaspxMet betekenisvol leren wordt bedoeld dat het onderwerp van een opdracht aansluit bij de belevingswereld en de ontwikkeling van het kind.Website themapagina
Competentie5009413-1-2019 00:59:15542htmlFalseaspxEen competentie is een vermogen dat aantoont dat iemand geschikt is voor een taak. Dit vermogen omvat kennis, vaardigheden en attitudes.Website themapagina
Creativiteit5009513-1-2019 00:59:153572htmlFalseaspxCreativiteit is het scheppend vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke maar toepasbare oplossingen voor bestaande problemen te vinden. Dat creatieve vermogen wordt het sterkst ontwikkeld in een rijke leeromgeving.Website themapagina
Cultureel erfgoed5009613-1-2019 00:59:151771htmlFalseaspxOnderwijs in cultureel erfgoed waarbij vak- en leergebiedoverstijgend gewerkt wordt met thema's vanuit 'oriëntatie op jezelf en de wereld', Nederlands en techniek biedt een rijke en betekenisvolle leeromgeving aan leerlingen.Website themapagina
Divergente opdrachten5009713-1-2019 00:59:152594htmlFalseaspxBij divergente opdrachten worden ideeën en oplossingen gegenereerd. Hierbij wordt de opdracht, of 'het probleem', op verschillende manieren aangepakt of opgelost. Er is niet één antwoord. Website themapagina
Leerlijn5009813-1-2019 00:59:151538htmlFalseaspxLeerlijn: een beredeneerde opbouw van tussendoelen en inhouden naar een einddoel. Afhankelijk van de precieze functie, gebruikscontext en doelgroep variëren leerlijnen in de mate waarin implicaties voor verschillende leerplanelementen zijn uitgewerkt.Website themapagina
Media-educatie5009913-1-2019 00:59:152748htmlFalseaspxMedia-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media. Leerlingen worden zich bewust van de rol en de plaats van media in de maatschappij, zoals digitale en sociale media.Website themapagina
Monodisciplinaire opdrachten5010013-1-2019 00:59:15291htmlFalseaspxMonodisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die enkel vanuit één kunstzinnige vakdiscipline (beeldend, dans, drama of muziek) of cultureel erfgoed zijn ontworpen. Website themapagina
Multidisciplinaire opdrachten5010113-1-2019 00:59:15529htmlFalseaspxMultidisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die minimaal vanuit twee verschillende kunstzinnige vakdisciplines (beeldend, dans, drama en muziek) of cultureel erfgoed zijn ontworpen. Website themapagina