Betekenisvol leren4627913-11-2017 00:58:276978htmlFalseaspxMet betekenisvol leren wordt bedoeld dat het onderwerp van een opdracht aansluit bij de belevingswereld en de ontwikkeling van het kind.Website themapagina
Competentie4628013-11-2017 00:58:27282htmlFalseaspxEen competentie is een vermogen dat aantoont dat iemand geschikt is voor een taak. Dit vermogen omvat kennis, vaardigheden en attitudes.Website themapagina
Creativiteit4628113-11-2017 00:58:272041htmlFalseaspxCreativiteit is het scheppend vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke maar toepasbare oplossingen voor bestaande problemen te vinden. Dat creatieve vermogen wordt het sterkst ontwikkeld in een rijke leeromgeving.Website themapagina
Cultureel erfgoed4628213-11-2017 00:58:27838htmlFalseaspxOnderwijs in cultureel erfgoed waarbij vak- en leergebiedoverstijgend gewerkt wordt met thema's vanuit 'oriëntatie op jezelf en de wereld', Nederlands en techniek biedt een rijke en betekenisvolle leeromgeving aan leerlingen.Website themapagina
Divergente opdrachten4628313-11-2017 00:58:271670htmlFalseaspxBij divergente opdrachten worden ideeën en oplossingen gegenereerd. Hierbij wordt de opdracht, of 'het probleem', op verschillende manieren aangepakt of opgelost. Er is niet één antwoord. Website themapagina
Leerlijn4628413-11-2017 00:58:27733htmlFalseaspxLeerlijn: een beredeneerde opbouw van tussendoelen en inhouden naar een einddoel. Afhankelijk van de precieze functie, gebruikscontext en doelgroep variëren leerlijnen in de mate waarin implicaties voor verschillende leerplanelementen zijn uitgewerkt.Website themapagina
Media-educatie4628513-11-2017 00:58:271657htmlFalseaspxMedia-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media. Leerlingen worden zich bewust van de rol en de plaats van media in de maatschappij, zoals digitale en sociale media.Website themapagina
Monodisciplinaire opdrachten4628613-11-2017 00:58:27135htmlFalseaspxMonodisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die enkel vanuit één kunstzinnige vakdiscipline (beeldend, dans, drama of muziek) of cultureel erfgoed zijn ontworpen. Website themapagina
Multidisciplinaire opdrachten4628713-11-2017 00:58:27288htmlFalseaspxMultidisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die minimaal vanuit twee verschillende kunstzinnige vakdisciplines (beeldend, dans, drama en muziek) of cultureel erfgoed zijn ontworpen. Website themapagina
Opdrachtcriteria4628913-11-2017 00:58:27332htmlFalseaspxSLO is verzocht een plan van aanpak te schrijven voor de ontwikkeling van een leerlijn kunstzinnige oriëntatie voor primair onderwijs. Daarvoor zijn een aantal opdrachtcriteria opgesteld.Website themapagina